Logo Logo
Logo
  • Trang chủ
  • Dữ liệu
  • Thông tin
Đăng nhập
  • Dữ liệu
  • Tổ chức
  • Nhóm
  • Thông tin
  1. Trang chủ
  2. Dữ liệu

Discursive construction of power in students’ anonymous feedback

Người theo dõi
0
17

17

Đại học Quốc gia Hà Nội (VNU)

Xã hội

Giấy phép

Bản quyền mở phi thương mại (bất kỳ)

  • Dữ liệu
  • Nhóm

Discursive construction of power in students’ anonymous feedback

This study was conducted on more than 400 negative anonymous comments, in which students convey some complaint or express discontent about their teachers. The study takes a post-structruralist approach to discourse analysis, positioning that power is contructed and negotiated through discourse (Foucault, 1972; Fairclough, 2010; Mills, 1997). The study aims to find out how students actually do their power through linguistic choices by looking at some pragmatic aspects such as speech acts, addressing terms and politeness strategies (Yule, 1996). The study found that students explicitly do power in this discourse; besides, negotiation of traditional roles was also present. This reflects the complexity of the teachers – students power relation in a comtemporary Vietnam, in which there exist both market economy’s definition of education and traditional perception of teaching and learning.

Dữ liệu và nguồn

  • 4152-73-7719-1-10-20170616.pdf PDF

    VNU Journal of Foreign Studies, Vol.33, No.3 (2017) 15-23

Thông tin khác

Miền Giá trị
Nguồn http://repository.vnu.edu.vn/
Tác giả Nguyen Thi Thu Ha, Nguyen Huong Giang, Vu Minh Huyen
Người bảo dưỡng Đại học Quốc gia Hà Nội
Last Updated 16-08-2018 08:22:03
Được tạo ra 06-04-2018 08:39:40

Nhóm

 
  • Bộ Khoa học và Công nghệ
    Cục thông tin Khoa học và Công nghệ Quốc gia - Văn phòng Đề án Hệ tri thức Việt số hóa
  • itrithuc@vista.gov.vn
  • (024)39341408
  • Phòng 616, 24 Lý Thường Kiệt, Hà Nội
  • Trang chủ
  • Giới thiệu
  • Dữ liệu
  • Tổ chức
  • Liên hệ
© Copyright 2018 - 2023